Magisk tapetkollektion för barn av Maison

Photowall är stolta att presentera ett nytt designsamarbete tillsammans med den sydafrikanska designstudion Maison. Tapetkollektionen The Little Folk hämtar inspiration från sagoböcker och från rikedomarna i det sydafrikanska landskapet. Samtliga fem mönster är noga illustrerade för hand och ger rummet en lugn och harmonisk känsla, oavsett barnens ålder.

Tapetmotiv: Forest

Gröna frodiga skogar, drömlika skogsmarker och fantasifulla bergslandskap. Tapetmönster från Maison tänder en gnista av fantasi hos varje beskådare och dess landskapsbilder har en näst intill hypnotiserande effekt. Varje motiv innehåller massvis av detaljer som gör att man ständigt upptäcker något nytt.

Inspirationen till den här kollektionen kom till när jag läste klassiska sagoböcker för mina barn. De vackra bilderna och teckningarna i dessa tidlösa berättelser berörde mig djupt. Illustrationer skapade av Beatrix Potter har varit speciellt inspirerande under designprocessen, säger Kim Frankental, grundare och konstnärlig ledare på Maison.

Kollektionen har en sinnrik design som växer med barnet, i takt med att barnet blir äldre. Motiven från The Little Folk är tilltalande för både barn och vuxna och passar alla typer av hem, oberoende av ålder eller stil.

Tapetkollektionen The Little Folk säljs exklusivt hos Photowall och består av fem tapetmönster: Forest, Woodlands, Trees (finns i två olika färgsättningar, rosa och blå),  Birdhouse Fantasy Mountains och Village Fantasy Mountains.

Birdhouse Fantasy Mountains
Woodlands

Om Maison

Maison är en mångsidig designstudio, bestående av en grupp konstnärer, designers och illustratörer, som är baserad i Johannesburg. Med inspiration från Sydafrikas magnifika natur, skapar Maison en detaljrik design med fokus på blommor, träd, landskap och natur. Företagets motto är ”Det handlar om att låta sig bli uppslukad av detaljerna, det handlar om att det vackra och det funktionella, det handlar om att bli inspirerad av det vardagliga och det handlar om att skapa stora idéer och underbara produkter”.

Högupplösta pressbilder - Maison - The Little Folk

Pressrum  -  Se alla tidigare pressreleaser

För intervjuförfrågningar, presslån, tapetprover och ytterligare information, kontakta Maria Gromova Tällberg, press@photowall.com,  +46 702 720 302.

Vi tror på att rummets väggar påverkar hur vi mår! Därför är det vårt uppdrag att hjälpa människor att fylla sina väggar med inspirerande konst och väggdekor. Vi erbjuder ett noggrant utvalt och varierat sortiment. Med passion och omtanke hjälper vi dig få ditt hem att spegla din personlighet. Våra produkter tillverkas i Sverige och skickas över hela världen.