Köpvillkor

För oss är det en självklarhet att det ska vara både enkelt och säkert att handla. Därför har vi här samlat allt du kan tänkas behöva veta om hur du kan betala din order, hur den levereras och mycket mer.

Leveranstid och fraktpriser

Din beställning skickas från oss inom 1–4 dagar.

Ditt paket levereras till närmsta utlämningsställe eller direkt till ditt företag, du väljer själv i kassan vilket alternativ som passar dig bäst.

När ditt paket skickats från oss får du en leveransbekräftelse via e–post. I leveransbekräftelsen hittar du också information om hur kan spåra din order.

Vid eventuell försening i produktionen kan du häva ditt köp utan kostnad.

Bring postpaket

Leveranstid: 1–3 arbetsdagar
Kostnad: 0 kr

Paketet skickas till ditt lokala utlämningsställe för upphämtning. Om du anger ditt mobilnummer så får du ett SMS när paketet har kommit fram, annars får du en avi per post. Vi reserverar oss för eventuella förseningar hos fraktbolaget.

Bring företagspaket

Leveranstid: 1–3 arbetsdagar
Kostnad: 0 kr

Företagspaket skickas direkt till ditt företag och levereras på vardagar. Vi reserverar oss för eventuella förseningar hos fraktbolaget.

FedEx Express

Leveranstid: 1–2 arbetsdagar
Kostnad: 99 kr

Expressleverans påverkar inte produktionstid. Vi reserverar oss för eventuella förseningar hos fraktbolaget.

Vid kampanjer kan produktionstiden vara längre än 1–4 arbetsdagar. Du kommer då få ett mail gällande förlängd produktionstid och sedan ett nytt mail när din beställning lämnar vårt tryckeri.

30 dagars ångerrätt

Utöver lagstadgad ångerrätt på 14 dagar erbjuder vi alltid våra kunder ytterligare 16 dagar öppet köp på samtliga omonterade produkter. Du har rätt att inom 30 dagar lämna tillbaka eller byta din vara. Ångerrätten gäller 30 dagar från det att du eller tredje part, som utsetts av dig, har mottagit varan.

Om du önskar häva köpet, kontakta oss så hjälper vi dig vidare.

Det räcker att vi har mottagit meddelandet gällande att du vill avbryta köpet inom 30 dagar från det att du mottagit paketet. Varan behöver alltså inte vara returnerad till oss inom 30 dagar, endast ditt meddelande om att du önskar häva köpet.

Om du beställt en tapet kan du klippa isär våderna för att lättare kunna inspektera tapeten. Även om du har klippt isär våderna så innefattas produkten av 30 dagars öppet köp och du kan fortsatt returnera den till oss.

Retur

När du kontaktar oss och meddelar att du önskar skicka tillbaka en produkt ordnar vi med returfrakten och vi står för fraktkostnaden. Viss returkostnad kan tillkomma, vilket du kommer att få reda på i samband med att du kontaktar oss.

Du kan även välja att ordna med frakten själv. Om du gör det tar vi inget ansvar för leveransen och återbetalar inget innan vi har produkten hos oss. När du ordnar frakten själv ersätter vi inte eventuell fraktkostnad.

Alla returer återvinns.

Återbetalning

Så snart vi har mottagit returen återbetalar vi hela beloppet inom 14 dagar. Pengarna återbetalas med samma betalsätt som du använde vid betalning och det tillkommer inga transaktionsavgifter.

Vi ersätter inga monteringskostnader, därför är det viktigt att kontrollera att produkten möter dina förväntningar innan du monterar den.

Beställning

När du handlar från oss behöver du inte ha något medlemskap eller lösenord men du måste ha fyllt 18 år eller ha din målmans godkännande.

Din orderbekräftelse och leveransbekräftelse skickas till dig via e-post. I leveransbekräftelsen finns en länk för att spåra ditt paket.

Alla priser som visas i vår webbshop är inklusive moms (25 procent).

Eventuell rabattkod eller avtalskod aktiveras i kassan. Endast ett erbjudande eller en rabattkod/avtalskod kan tillämpas per köp.

Betalningsalternativ privatperson

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

Betala inom 14 dagar

Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här.

Klarna Konto

Klarna konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.

Betala Direkt

Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.

Banköverföring

Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.

Kortbetalning

Du kan betala med VISA och Mastercard. Ingen kortavgift tillkommer.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy.

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

Betalningsalternativ företag

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

Kortbetalning

Du kan betala med VISA och Mastercard. Ingen kortavgift tillkommer.

Fakturabetalning

Allmänna affärsvillkor (villkor för tjänsten) för detaljhandlare gällande tjänster från Billie x Klarna:

Godkännandeprocess

Fakturabetalning för företagskunder via Klarna powered by Billie Beställningen godkänns med en godkännandeförklaring som skickas i ett separat e-brev eller genom att varorna levereras inom tre till fyra dagar. Billie GmbH förvärvade fordringen för köpesumman gentemot kunden när betalningssättet "Fakturabetalning för företagskunder via Klarna powered by Billie" valdes och skickar godkännandeförklaringen med e-post.

Förvärv av fordringar

Företagskunder har möjlighet att betala fakturabeloppet via banköverföring först efter att varan och fakturan tagits emot ("Fakturabetalning"). För att kunna lämna detta erbjudande samarbetar vi med Klarna Bank AB ("Klarna"), som i sin tur samarbetar med leverantören av betaltjänster, Billie GmbH ("Billie"), vid betalningsmetoden "Fakturabetalning för företagskunder via Klarna powered by Billie". Man måste inte registrera sig hos Klarna för att kunna överföra fakturabeloppet. När betalningsmetoden valts under beställningsprocessen kontrollerar Billie adressen och gör en kreditprövning. Om resultatet av kontrollen är bra kan beställningen genomföras med det betalningssätt som valts och betalningskravet gentemot kunden lämnas först över till Klarna och sedan från Klarna till Billie. Fakturabeloppet ska överföras enligt betalningsanvisningarna inom den betalningsperiod som anges på fakturan till det konto som Billie använder för sina företagskunder.

Integritetspolicy

Om du väljer betalningssättet "Fakturabetalning för företagskunder via Klarna powered by Billie" kommer Klarna att kontrollera adressen och göra en kreditprövning som en del av den beställningsprocess som ska utföras av Billie. Då överförs följande uppgifter som anges i samband med beställningen och som krävs för denna adresskontroll och kreditprövning till Klarna, Billie och företagspartner som anlitats av Billie (t ex kreditvärdighetsinformation, inkassopartner etc.):

  • - Persondata och kontaktuppgifter: Uppgifter om kundens identitet (titel, för- och efternamn, telefonnummer, e-postadress) och det företag för vars räkning beställningen görs (företag och juridisk form, registernummer och -uppgifter, adress och kontaktuppgifter, e-postadress, telefonnummer, leverans- och faktureringsadresser, kundnummer, skattenummer, momsregistreringsnummer, information om branschen och företagets storlek);
  • - Transaktionsrelaterade data: Fakturabelopp och betalningsvillkor, information om produkter som beställs, t ex order-ID, antal, varukorg och faktureringsinformation, status som befintlig kund. Dessa uppgifter används endast av Klarna och Billie för att kontrollera om den betalningsmetod som kunden önskar är tillgänglig samt för att hantera betalningen om resultatet av kontrollen var bra. Som en del av den här behandlingen kommer Billie att skicka kunden information om beställningens status och faktureringsinformation till den e-postadress som angavs under beställningsprocessen. Klarnas integritetspolicy finner du här. Billies integritetspolicy finner du här. Båda dataskyddsförklaringarna gäller utöver vår dataskyddsförklaring och våra allmänna villkor för tjänsten.
Betalningsanvisningar och betalningspåminnelser

Om du väljer betalningssättet "Fakturabetalning för företagskunder via Klarna powered by Billie" skickar Billie betalningsinstruktioner och betalningspåminnelser via e-post. Betalningar ska endast göras till det konto som anges här. Teknisk support vid problem med att välja och genomföra betalningar med metoden "Fakturabetalning för företagskunder via Klarna powered by Billie" tillhandahålls av Billie. Supporten kan nås under vanlig kontorstid (måndag till fredag, 9.00 till 17.00, exklusive helgdagar i Berlin) på help.billie.io.

Vem är personuppgiftsansvarig?

Nordic E Trade AB, org. nr 556761-9779, är personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter i vår verksamhet. Som personuppgiftsansvarig är det vårt ansvar att se till att dina uppgifter hanteras korrekt och säkert i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) och nationell dataskyddslagstiftning, som finns för att skydda privatpersoners integritet.

Vilka personuppgifter behandlar vi?

Vi samlar in personuppgifter som är relevanta för det ändamål som beskrivs i denna integritetspolicy som du själv lämnar till oss. När du använder våra tjänster kan vi samla in olika typer av information, t.ex. uppgifter om namn, adress, telefonnummer, e-postadress och IP-adress. Du behöver inte tillhandahålla de personuppgifter vi efterfrågar men om du väljer att inte göra det kan vi i flera fall inte tillhandahålla dig våra tjänster.

Utöver de uppgifter du själv lämnar till oss kan vi komma att inhämta uppgifter från samarbetspartners, t.ex. Facebook.

Varför samlar vi in och behandlar personuppgifter om dig?

Vi samlar in och behandlar personuppgifter om dig för olika på förhand bestämda ändamål. Vi kan komma att använda dina personuppgifter för:

  • att utföra och administrera våra tjänster
  • att tillvarata dina intressen
  • redovisnings- och faktureringsändamål
  • att kontakta dig angående din beställning eller information som ansluter till din beställning
  • att utveckla eller analysera verksamheten
  • att kommunicera med dig
  • att skicka nyhetsbrev till dig
  • rekryteringsändamål, och/eller
  • att marknadsföra våra tjänster och produkter

Profilering

Vi utför automatisk profilering baserat på webbaktivitet och din profil kan användas i marknadssyfte. Profilering enligt GDPR innebär en behandling av personuppgifter för att bedöma vissa personliga egenskaper hos dig, t.ex. för att analysera eller försöka förutsäga dina personliga preferenser, intressen och beteenden. Genom att kunna förutsäga dessa personliga egenskaper kan vi hela tiden förbättra våra erbjudanden efter dina behov. Profilering används bland annat för marknads- och kundundersökningar samt marknadsföring.

Vilka är de legala grunderna för vår behandling av dina personuppgifter?

Vi behandlar personuppgifter för att (I) det är nödvändigt för oss för att vi ska kunna fullgöra avtal med dig, (II) du har samtyckt till behandlingen av personuppgifter, (III) fullgöra en rättslig förpliktelse som åvilar oss, och/eller (IV) uppfylla vårt berättigade intresse som aktör vid tillhandahållande av våra tjänster.

Hur skyddas dina personuppgifter?

Vi använder IT-system för att skydda sekretessen, integriteten och tillgången till personuppgifter. Vi har vidtagit särskilda säkerhetsåtgärder för att skydda dina personuppgifter mot olovlig eller obehörig behandling (såsom olovlig tillgång, förlust, förstörelse eller skada). Endast de personer som behöver behandla dina personuppgifter för att vi ska kunna uppfylla våra angivna ändamål har tillgång till dem.

Vilka delar vi dina personuppgifter med?

Vi anlitar leverantörer (personuppgiftsbiträden) som behandlar dina personuppgifter på vårt uppdrag och enligt våra instruktioner, t.ex. för att hantera kundtjänstfrågor och beställningar. Primärt använder vi oss av personuppgiftsbiträden inom EU/EES. Vi kan dock komma att anlita personuppgiftsbiträden utanför EU/EES. Vi vidtar lämpliga åtgärder enligt GDPR för att säkerställa att dina personuppgifter är skyddade och säkra även om uppgifter behandlas utanför EU/EES. För att försäkra oss om att det finns tillräckliga skyddsåtgärder i enlighet med GDPR i verksamheten hos personuppgiftsbiträden vi samarbetar med utanför EU/EES så kommer deras behandling alltid att följa EU-kommissionens standardkontrakt.

Hur länge behandlar vi dina personuppgifter?

Vi behandlar dina personuppgifter under den tid som behandlingen är nödvändig för att uppfylla de ändamål för vilka uppgifterna samlats in och/eller vi har en rättslig förpliktelse att bevara personuppgifterna. Om du återkallar ditt samtycke till en behandling eller avanmäler dig från vårt nyhetsbrev eller liknande kommer uppgifterna omedelbart att raderas.

Dina rättigheter

Du har rätt att när som helst återkalla eller ändra de samtycken som du lämnat till oss. Du har rätt att kostnadsfritt begära information från oss om användningen av de personuppgifter som rör dig. Vi kommer på din begäran eller på eget initiativ rätta eller radera uppgifter som är felaktiga eller begränsa behandlingen av sådana uppgifter. Du har vidare rätt att begära att dina uppgifter inte behandlas för direktmarknadsföringsändamål. Du har också rätt att under vissa förutsättningar och i viss utsträckning få del av dina personuppgifter i ett maskinläsbart format.

Säker betalning

Vi erbjuder säker betalning i samarbete Klarna Bank AB. När du betalar skickas du vidare till en säker sida med ett SSL certifikat från Klarna Bank AB. Där kan du ange dina uppgifter och betala tryggt. Vi hanterar eller lagrar aldrig dina kortuppgifter.

Information om cookies

Cookies är små textfiler som lagras på din dator eller enhet av din webbläsare när du besöker våra plattformar. Dessa filer gör det möjligt för oss att samla in information, inklusive uppgifter om vilka sidor och funktioner du besöker och använder. Vissa cookies är kritiska för webbplatsens funktionalitet, t.ex. att spara artiklar i din kundvagn, medan andra tjänar andra syften, t.ex. att samla in statistik. Användningen av cookies gör det också möjligt för oss att analysera besökarnas beteende för att förbättra webbplatsen och visa riktade onlineannonser, till exempel annonser för produkter som du har tittat på.

Genom att klicka på länken nedan kan du uppdatera ditt samtycke och se en lista över alla cookies som används på webbplatsen.

Inställningarför cookies

Ändring av integritetspolicyn

Vi behåller oss rätten att när som helst uppdatera integritetspolicyn. Om integritetspolicyn ändras kommer den uppdaterade policyn att publiceras på Nordic E Trade ABs webbplats.

Kontaktuppgifter

Om du har frågor kring behandlingen av personuppgifterna eller om du upplever att dessa är felaktiga, vill begära rättelse, radering, begränsning eller vill invända mot behandlingen vänligen kontakta oss via gdpr@photowall.com.

Klagomål

Du har rätt att inge eventuella klagomål angående behandling av dina personuppgifter till Integritetskyddsmyndigheten som är ansvarig tillsynsmyndighet för behandling av personuppgifter i Sverige.