Måttanpassade tapeter och tavlor, fri frakt. Skickas inom 1-2 dagar.

Fabel – tapetkollektion av Ingela P Arrhenius

Photowall lanserar tapetkollektionen Fabel designad av den svenska illustratören och formgivaren Ingela P Arrhenius. Kollektionen innehåller åtta fantasifulla motiv – alla med djur i huvudrollen.
    Town - Blue

En nöjd katt i en karusell på tivoli, en spatserande elefant på stadspromenad och en ressugen giraff på väg ut i stora vida världen. Motiven i kollektionen Fabel rymmer gott om detaljer att bygga nya godnattsagor kring, kväll efter kväll. Något som kreatören bakom kollektionen – Ingela P Arrhenius – varit noga med. Den personliga favoriten är motivet Town – inspirerat av bilderböcker hon själv tyckte om som ung.

– Som barn älskade jag stadsmotiv i bilderböcker just för att det finns så mycket att upptäcka. Jag ser Town framför mig som en fondvägg i ett färgglatt och lekfullt barnrum, säger Ingela P Arrhenius.

Ingelas unika stil kännetecknas av retrodoftande, färgstarka mönster som är älskade och uppskattade världen över. Kollektionen för Photowall innehåller åtta motiv - alla i två olika färgställningar och med varierande små historier.

– Motiven i min kollektion är väldigt olika – en skog, en stad, ett tivoli – för att nämna några miljöer. Men de håller ihop manérmässigt. Jag ville helt enkelt bara jobba med en massa olika favoritmotiv som jag som vuxen tycker om, men som ändå främst ska funka i barnrum. Det har varit riktigt spännande att jobba med tapet, att tänka stort format, säger Ingela P Arrhenius.

Fabel finns exklusivt hos Photowall beställs som måttanpassad tapet för 360 kronor per kvadratmeter. Interiörbilderna är stylade och fotograferade av Sofia Jansson/Mokkasin.

Jungle - Green
    Frames - Beige

Högupplösta pressbilder - Ingela P Arrhenius - Fabel

Pressrum  -  Se alla tidigare pressreleaser

För intervjuförfrågningar, presslån, tapetprover och ytterligare information, kontakta Maria Gromova Tällberg, press@photowall.com,  +46 702 720 302.

Vi tror på att rummets väggar påverkar hur vi mår! Därför är det vårt uppdrag att hjälpa människor att fylla sina väggar med inspirerande konst och väggdekor. Vi erbjuder ett noggrant utvalt och varierat sortiment. Med passion och omtanke hjälper vi dig få ditt hem att spegla din personlighet. Våra produkter tillverkas i Sverige och skickas över hela världen.

Fler artiklar som kan intressera dig

Snabb leverans

Din beställning skickas inom 1-2 dagar och du har alltid fri frakt.

100% Garanti

Vi vill bara ha nöjda kunder, därför har du alltid 30 dagars öppet köp och du får pengarna tillbaka om du inte är nöjd.