Reklamation

Nedan får du information om hur du reklamerar en felaktig eller defekt produkt.

Reklamation

Som konsument har du alltid tre års reklamationsrätt. När du har köpt en vara och upptäckt att den är felaktig, defekt eller transportskadad ber vi dig att kontakta oss så snart som möjligt efter du har upptäckt felet. Två månader efter du har upptäckt felet anses alltid vara skälig tid för reklamation av varan.

Reklamation av synliga fel ska göras innan produkten monteras och används. Vi uppmanar dig därför att undersöka varan innan den monteras. Vi ersätter inga kringkostnader såsom t.e.x. monteringskostnader, eller andra extra kostnader, vid en reklamation.

Om produkten är omonterad ordnar vi med gratis returfrakt, kontakta oss så hjälper vi dig vidare. Du kan även välja att ordna med returfrakten själv. Om du gör det tar vi inget ansvar för leveransen och vi ersätter inte eventuell fraktkostnad.

Om produkten är monterad när felet upptäcks kommer vi att begära bilder på produkten som påvisar felet.

Vid en godkänd reklamation kommer vi att kompensera dig i enlighet med gällande konsumentskyddslag.

Vi försöker alltid att lösa problem direkt, men skulle en tvist uppstå följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Som konsument kan du även klaga via EU:s onlineplattform för tvistlösning som du når här.

Hittade du inte det du letade efter?