Måttanpassade tapeter och tavlor, fri frakt. Skickas inom 1-2 dagar.

Magisk tapetkollektion för barn av Maison

Photowall är stolta att presentera ett nytt designsamarbete tillsammans med den sydafrikanska designstudion Maison. Tapetkollektionen The Little Folk hämtar inspiration från sagoböcker och från rikedomarna i det sydafrikanska landskapet. Samtliga fem mönster är noga illustrerade för hand och ger rummet en lugn och harmonisk känsla, oavsett barnens ålder.
    Tapetmotiv: Forest

Gröna frodiga skogar, drömlika skogsmarker och fantasifulla bergslandskap. Tapetmönster från Maison tänder en gnista av fantasi hos varje beskådare och dess landskapsbilder har en näst intill hypnotiserande effekt. Varje motiv innehåller massvis av detaljer som gör att man ständigt upptäcker något nytt.

Inspirationen till den här kollektionen kom till när jag läste klassiska sagoböcker för mina barn. De vackra bilderna och teckningarna i dessa tidlösa berättelser berörde mig djupt. Illustrationer skapade av Beatrix Potter har varit speciellt inspirerande under designprocessen, säger Kim Frankental, grundare och konstnärlig ledare på Maison.

Kollektionen har en sinnrik design som växer med barnet, i takt med att barnet blir äldre. Motiven från The Little Folk är tilltalande för både barn och vuxna och passar alla typer av hem, oberoende av ålder eller stil.

Tapetkollektionen The Little Folk säljs exklusivt hos Photowall och består av fem tapetmönster: ForestWoodlandsTrees (finns i två olika färgsättningar, rosa och blå),  Birdhouse Fantasy Mountains och Village Fantasy Mountains.

Birdhouse Fantasy Mountains
    Woodlands

Om Maison

Maison är en mångsidig designstudio, bestående av en grupp konstnärer, designers och illustratörer, som är baserad i Johannesburg. Med inspiration från Sydafrikas magnifika natur, skapar Maison en detaljrik design med fokus på blommor, träd, landskap och natur. Företagets motto är ”Det handlar om att låta sig bli uppslukad av detaljerna, det handlar om att det vackra och det funktionella, det handlar om att bli inspirerad av det vardagliga och det handlar om att skapa stora idéer och underbara produkter”.

Högupplösta pressbilder - Maison - The Little Folk

Pressrum  -  Se alla tidigare pressreleaser

För intervjuförfrågningar, presslån, tapetprover och ytterligare information, kontakta Maria Gromova Tällberg, press@photowall.com,  +46 702 720 302.

Vi tror på att rummets väggar påverkar hur vi mår! Därför är det vårt uppdrag att hjälpa människor att fylla sina väggar med inspirerande konst och väggdekor. Vi erbjuder ett noggrant utvalt och varierat sortiment. Med passion och omtanke hjälper vi dig få ditt hem att spegla din personlighet. Våra produkter tillverkas i Sverige och skickas över hela världen.

Fler artiklar som kan intressera dig

Garbo & Friends bakom lekfull tapetkollektion

by Photowall

Sedan 2011 har Garbo & Friends formgivit kvalitetsprodukter för barnfamiljer. I tapetkollektionen Tiny Heroes har deras klassiska mönster Mares, Fauna och Bows anpassats för väggen i syfte att ge hemmet en varm helhetskänsla.

Intervju med illustratören Saga-Mariah Sandberg

by Photowall

Saga-Mariah Sandberg står bakom designen av tapetkollektionen DAWN CHORUS. Kollektionen är inspirerad av nordisk natur och består av åtta handritade tapetmönster med vackra vårblommor, praktfulla rosor och svenska skogsbär. Här berättar Saga-Mariah om sin kärlek till naturen och inspirationen bakom tapetmotiven.

Trendstefan presenterar stora Trenddagen 2017

by Photowall

I tisdags gick årets Stora Trenddag av stapeln. Vi på Photowall var där för att inleda det nya året med en dos inspiration och för att lyssna på Trendstefans tankar om vilka fem stora trender som kommer att synas flitigt under 2017 – året då färgen är i fokus.

DIY-tips: påskpyssel med tapet för en treåring

by Photowall

Inför årets påskhelg har vi pysslat tillsammans med de små, sett påsken genom deras ögon och inspirerats av deras idéer. Resultatet – påskliljor och tapetkycklingar på sugrör som passar vilken treåring som helst.

Fem tips för ett mysigt barnrum

by Photowall

Att låta väggarna göra jobbet är ett enkelt sätt att förändra känslan i ett helt rum. Här kommer några tips för ett barnrum som uppmuntrar till både lek och mys.

Piffa sommarstugan med enkla knep – gör en unik canvastavla med egen bild

by Photowall

Sommaren är här och så också lata dagar i sommarstugan. När du inte gungar i hängmattan eller sitter på badstranden så är vårt allra bästa sommartips att förnya sommarstugan med en unik canvastavla – perfekt pyssel för regniga dagar. Har du en favoritbild på solnedgången, hittat ett fotografi hur badstranden såg ut för länge sedan, eller har du fotat ekan? Föreviga bilden som canvastavla på väggen. Enkelt att beställa och sätta upp! Resultatet blir både personligt och snyggt.

Tonårsrum – så här skapar du stilen

by Photowall

Att inreda ett tonårsrum kräver ofta tålamod, kompromisser och kreativitet. Och vad händer när tonåringarna får välja helt själva? Vi listar våra bästa tips på hur man skapar mysiga tonårsrum – både med och utan barnens hjälp.

Snabb leverans

Din beställning skickas inom 1-2 dagar och du har alltid fri frakt.

100% Garanti

Vi vill bara ha nöjda kunder, därför har du alltid 30 dagars öppet köp och du får pengarna tillbaka om du inte är nöjd.