Måttanpassade tapeter och tavlor, fri frakt. Skickas inom 1-2 dagar.

Känslosam precision i dramatiska konstverk i nya kollektionen Flora Hysterica II

Vi fortsätter dyka djupare ned i Martin Bergströms tusenfaldiga herbarium och får ta del av en mängd nyskapade alster gjorda med Photowall i tankarna.
    Motivet Plateau från kollektionen Flora Hysterica II av Martin Bergström

Med en flora som ständig följeslagare har botanik förgyllt Martin Bergströms tillvaro genom hela livet. Martin använder förfinad inskanningsteknik för att förena sina åldersstigna torkade blommor ur skattkistan från 1800-talet med dussintals lager färg, och fogar med känslosam precision samman allt till dramatiska konstverk.

Varje blomma är noga utvald och kontrasterar väl avvägt mot den exklusiva bakgrunden. Det skimrar ett uppdaterat lyster över motiven i kollektionen, motiven har fått tyngd och dynamik, och det är större fokus på blommorna och detaljerna i de torkade växterna.

– Jag gillar att inget går till spillo hos Photowall, säger Martin Bergström, eftersom allt trycks på beställning och måttbeställt så produceras endast exakt så mycket som behövs, och inget mer.

De femton motiven i kollektionen passar för både det lilla rummet och storskaliga miljöer. Denna gång finns alla motiv tillgängliga som både tapet, canvas, poster och inramade tavlor. Med motiv som March Marigold innehållande växten Kabbleka och Alchemilla Vulgaris bestående av Daggkåpor låter Martin Bergström oss åter igen förtrollas av det vackra omkring oss och ger oss möjlighet att skapa en stark och trygg värld vart vi än behöver den.

Motivet Rhizome från kollektionen Flora Hysterica II av Martin Bergström
    Motivet Meadow från kollektionen Flora Hysterica II av Martin Bergström
    Martin Bergström

Om Martin Bergström

Martin Bergström är en svensk textilkonstnär och modeskapare, utbildad i Stockholm och Berlin. Han är känd för sina fantasifulla mönster och kreationer, nästan alltid innehållande motiv från växtriket.

Redan vid tre års ålder kunde Martin Bergström boken Den Nordiska Floran utantill och fascinationen för blommor har sedan dess ständigt varit närvarande och genomsyrat Martins konstnärskap.

Länk till kollektion: Flora Hysterica II by Martin Bergström
    Högupplösta pressbilder - Flora Hysterica II av Martin Bergström
    Pressrum - Se alla tidigare pressreleaser

För intervjuförfrågningar, presslån, tapetprover och ytterligare information, kontakta Joel Senter, press@photowall.com, +46 73 805 44 30.

Vi tror på att rummets väggar påverkar hur vi mår. Därför är det vårt uppdrag att hjälpa människor att fylla sina väggar med inspirerande konst och väggdekor. Vi erbjuder ett noggrant utvalt och varierat sortiment. Med passion och omtanke hjälper vi dig få ditt hem att spegla din personlighet. Våra produkter tillverkas i Sverige och skickas över hela världen.

Fler artiklar som kan intressera dig

Snabb leverans

Din beställning skickas inom 1-2 dagar och du har alltid fri frakt. Tapetlim ingår.

100% Garanti

Vi vill bara ha nöjda kunder, därför har du alltid 30 dagars öppet köp och du får pengarna tillbaka om du inte är nöjd.