Måttanpassade tapeter och tavlor, fri frakt. Skickas inom 1-2 dagar. Just nu har vi en ökad leveranstid med upp till 5 arbetsdagar.

Senso del Colore - ny tapetkollektion i samarbete med italienska formgivare

Välkomna senhösten med vackra och stilfulla väggar, passionerat formgivna av etablerade italienska designers. Tillsammans med den innovativa och uppmärksammade duon bakom Texturae, lanserar Photowall Senso del Colore – en uttrycksfull och exklusiv tapetkollektion med nio avskalade motiv i en minutiöst medveten färgskala.
    Tapetmotiv: Miami Deco 2

De italienska tapettillverkarna Texturae är internationellt uppmärksammade för sina tidlösa, moderna och exklusiva tapetkollektioner med fokus på hög kvalité, innovation och noga utvalda kreatörer. Senso del Colore är ett resultat av ett spännande och kreativt samarbete mellan Photowall och Texturae. Bakom de utvalda tapetmotiven står italienska designern Marta Lavinina samt grafiska designduon VZNstudio.

Inspirationen till kollektionen är hämtad från den fauvistiska konströrelsen med sina förenklade uttryck, rena kulörer och dess karakteristiska frigörelse av färg och form. Motiven är minimalistiska tolkningar med en blinkning åt tidlös art-deco i en modern färgsättning.

Vi möts av stadssiluetter och landskap i harmoniska färgskalor med fokus på den konstnärliga upplevelsen. Kollektionen förkroppsligar italiensk design och är en smakfull kombination av modern stil och funktion. Alla tapeter går att smakfullt kombinera med en sober elegans eller i djärvare kombinationer och passar i alla typer av hem.

Tapetmotiv: Miami Deco 3
    Tapetmotiv: Colli - Light
    Tapetmotiv: Viaggio
    Miami Deco 5

Högupplösta pressbilder - Texturae - Senso del Colore
    Pressrum - Se alla tidigare pressreleaser

För intervjuförfrågningar, presslån, tapetprover och ytterligare information, kontakta Maria Gromova Tällberg, press@photowall.com, +46 702 720 302.

Vi tror på att rummets väggar påverkar hur vi mår. Därför är det vårt uppdrag att hjälpa människor att fylla sina väggar med inspirerande konst och väggdekor. Vi erbjuder ett noggrant utvalt och varierat sortiment. Med passion och omtanke hjälper vi dig få ditt hem att spegla din personlighet. Våra produkter tillverkas i Sverige och skickas över hela världen.

Fler artiklar som kan intressera dig

Snabb leverans

Din beställning skickas inom 1-2 dagar och du har alltid fri frakt. Tapetlim ingår.

100% Garanti

Vi vill bara ha nöjda kunder, därför har du alltid 30 dagars öppet köp och du får pengarna tillbaka om du inte är nöjd.